Birey ve Toplum Testi
Sosyal bilgiler dersinin önemli konularından biri olan “Birey ve Toplum” ünitesi, bireylerin toplum içindeki rollerini, sosyal ilişkilerini ve toplumsal kuralları anlamalarına yardımcı olur. Birey ve Toplum Testi, 5. sınıf öğrencilerinin bu konudaki bilgilerini değerlendirmelerine olanak sağlıyor. Hadi, birey ve toplum ilişkilerini keşfetmeye hazır mısınız?
- Birey ve toplum arasındaki ilişkiyi en iyi tanımlayan seçenek hangisidir?
a) Birey, toplumdan tamamen bağımsızdır.
b) Toplum, bireylerin bir araya gelmesiyle oluşur.
c) Bireyler, topluma zarar vermek için bir aradadır.
d) Toplum, bireylerden tamamen bağımsızdır.
- Aşağıdakilerden hangisi toplumun bir parçası değildir?
a) Aile
b) Okul
c) Kütüphane
d) Gezegen
- Bir bireyin topluma katkıda bulunması için yapabileceği en iyi şey nedir?
a) Topluma karşı duyarsız olmak
b) Sosyal kurallara uymak
c) Her zaman kendi çıkarını düşünmek
d) Toplumdan uzak durmak
- Toplumda kuralların olmasının temel amacı nedir?
a) Bireylerin özgürlüğünü kısıtlamak
b) Toplum düzenini sağlamak
c) Bireylere zarar vermek
d) Sadece çocukları kontrol etmek
- Aşağıdakilerden hangisi bireylerin hakları arasında yer almaz?
a) Eğitim hakkı
b) Özgürlük hakkı
c) Zorla çalışma hakkı
d) Sağlık hakkı
- Toplum içindeki görevlerini yerine getiren bir birey nasıl tanımlanır?
a) Sorumluluk sahibi birey
b) Sorumsuz birey
c) İsyankar birey
d) Bencil birey
- Bireylerin bir arada yaşarken birbirlerine karşı saygılı olması neden önemlidir?
a) Toplumda kaos yaratmak için
b) Toplumsal huzuru sağlamak için
c) Sosyal sorunları artırmak için
d) Karışıklık çıkarmak için
- Aşağıdaki seçeneklerden hangisi sosyal bir etkinlik değildir?
a) Konser izlemek
b) Kitap okumak
c) Tiyatroya gitmek
d) Futbol maçı izlemek
- Bir toplumda farklı bireylerin bir arada uyum içinde yaşaması hangi kavramla ifade edilir?
a) Anarşi
b) Kaos
c) Hoşgörü
d) İstikrarsızlık
- Toplumda bireylerin birbirine yardımcı olması neyi pekiştirir?
a) Bencilliği
b) Dayanışmayı
c) Rekabeti
d) Düşmanlığı
Cevap Anahtarı:
- b
- d
- b
- b
- c
- a
- b
- b
- c
- b