İçindekiler
6. Sınıf İngilizce – 9. Ünite: Saving the Planet
(Çevre sorunları, çözümler ve doğayı koruma yolları)
📝 Hedefler (Objectives)
Bu ünitede öğrenciler:
✅ Çevreyle ilgili temel kavramları öğrenir.
✅ Çevre sorunlarını tanımlar.
✅ Çevreyi korumaya yönelik davranışları ifade eder.
✅ “Should / shouldn’t” kalıplarını kullanarak öneri yapar.
✅ “Let’s…” kalıbıyla çevreci eylem çağrısında bulunur.
📚 Kelime Listesi (Vocabulary)
İngilizce | Türkçe |
---|---|
Environment | Çevre |
Pollution | Kirlilik |
Air pollution | Hava kirliliği |
Water pollution | Su kirliliği |
Global warming | Küresel ısınma |
Deforestation | Ormansızlaşma |
Recycle | Geri dönüştürmek |
Litter | Çöp |
Throw away | Atmak |
Save energy / water | Enerji / su tasarrufu yapmak |
Protect nature | Doğayı korumak |
Pick up rubbish | Çöp toplamak |
Use public transport | Toplu taşıma kullanmak |
Turn off the lights | Işıkları kapatmak |
🧠 Konu Anlatımı
✅ Should / Shouldn’t – Öneride Bulunma
- We should recycle paper and glass.
- You shouldn’t throw rubbish on the ground.
- People should protect nature.
- Factories shouldn’t pollute the air.
✅ Let’s… – Birlikte Bir Şey Yapmayı Önerme
- Let’s clean the park.
- Let’s save water!
- Let’s not waste electricity.
🎭 Diyalog Örnekleri
👦 A: What should we do to save the planet?
👧 B: We should plant more trees and recycle.
👧 A: Should we turn off the lights when we leave the room?
👦 B: Yes, we should. It saves energy.
👦 A: Let’s use public transport instead of cars.
👧 B: Great idea!
🧩 Dil Bilgisi (Grammar Focus)
Yapı | Örnek Cümle |
---|---|
Should / Shouldn’t | You should use less plastic. |
Let’s / Let’s not | Let’s clean the beach. / Let’s not waste water. |
🎯 Etkinlikler (Activities)
🎤 1. Eşleştirme (Matching)
İngilizce | Türkçe |
---|---|
Recycle | _______ |
Save energy | _______ |
Deforestation | _______ |
Turn off the lights | _______ |
Pick up litter | _______ |
✍️ 2. Diyalog Tamamlama (Fill in the Blanks)
- A: What should we do to protect the planet?
B: We ______ stop pollution. - A: Let’s ______ the lights.
B: Yes, we don’t need them. - A: Should we throw rubbish in the park?
B: No, we ______.
🎭 3. Rol Yapma (Role-Playing)
Senaryo 1: Doğayı korumak için öneriler sunun.
Senaryo 2: “Should we…?” sorularıyla çevreci davranışlar tartışın.
Senaryo 3: Çevre temizliği etkinliği planlayın (Let’s…)
📝 Çalışma Kağıdı Önerileri (Worksheets)
✅ Geri dönüşüm – çöp ayrıştırma etkinliği
✅ “Should / shouldn’t” boşluk doldurma
✅ Çevreci alışkanlıklar için poster hazırlama
✅ Resme bakarak çevreci davranış yazma
📊 9. Ünite Mini Test – Saving the Planet
📌 Süre: 10-15 dakika
📌 Her soru 1 puan, toplam 10 puan
1. “Recycle” kelimesinin Türkçesi nedir?
A) Yakmak
B) Atmak
C) Geri dönüştürmek
D) Biriktirmek
2. A: What should we do to save energy?
B: ______**
A) We should waste water.
B) We should plant more trees.
C) We should turn off the lights.
D) We should throw rubbish on the ground.
3. “Don’t throw rubbish on the ground.” ne tür bir cümledir?
A) Soru
B) Rica
C) Emir
D) Gelecek zaman
4. A: Let’s clean the beach!
B: ______**
A) No, we can’t.
B) That’s a good idea!
C) I don’t think.
D) We shouldn’t.
5. “Global warming” ne anlama gelir?
A) Su kirliliği
B) Orman yangını
C) Küresel ısınma
D) Hava kirliliği
6. Factories ______ pollute the air.
A) should
B) are
C) shouldn’t
D) can
7. A: Should we use plastic bags?
B: ______**
A) Yes, we do.
B) No, we shouldn’t.
C) Yes, we can’t.
D) No, we don’t.
8. “Turn off the lights” cümlesi ne anlama gelir?
A) Işıkları aç
B) Işıkları kır
C) Işıkları değiştir
D) Işıkları kapat
9. Which one is a correct sentence?
A) We shouldn’t wasting water.
B) Let’s saves the trees.
C) We should save energy.
D) Let’s don’t pollute rivers.
10. “Let’s plant more trees.” ne anlama gelir?
A) Daha fazla ağaç yakalım
B) Hadi daha fazla ağaç keselim
C) Hadi daha fazla ağaç dikelim
D) Daha fazla ağaç boyayalım
✅ Cevap Anahtarı:
1️⃣ C
2️⃣ C
3️⃣ C
4️⃣ B
5️⃣ C
6️⃣ C
7️⃣ B
8️⃣ D
9️⃣ C
🔟 C