Veri analizi konusu, öğrencilerin veri toplama, düzenleme, grafikle gösterme ve verileri yorumlama becerilerini geliştirmesini amaçlar. Bu ünitede öğrenciler; veri türlerini tanır, sıklık tabloları ve sütun/çizgi grafiklerini okur ve oluşturur, ayrıca aritmetik ortalama, medyan ve tepe değer (mod) kavramlarını öğrenerek veri setlerini analiz edebilir hale gelir. 6.Sınıf Matematik Veri Analizi Testi, bu kazanımları ölçmek için hazırlanmıştır.

 

1. Aşağıdakilerden hangisi nitel veridir?
A) Öğrencilerin yaşları
B) Sınıf mevcudu
C) En sevilen renk
D) Öğrencilerin boyları


2. Aşağıdakilerden hangisi bir veri toplama yöntemidir?
A) Tahmin
B) Deneme
C) Anket
D) Kopyalama


3. Aşağıdakilerden hangisi sütun grafiği ile gösterilebilir?
A) Havanın sıcaklık değişimi
B) Öğrencilerin tuttuğu takımlar
C) Bir cismin hız-zaman grafiği
D) Saatin çalışması


4. Aşağıdaki veri grubunun aritmetik ortalaması kaçtır?
Veriler: 10, 20, 30
A) 15
B) 20
C) 25
D) 30


5. 3, 5, 7, 5, 9 sayılarının tepe değeri (mod) kaçtır?
A) 3
B) 5
C) 7
D) 9


6. 4, 8, 6, 2, 10 sayılarının medyanı (ortanca değeri) kaçtır?
A) 6
B) 8
C) 10
D) 4


7. Aşağıdakilerden hangisi çizgi grafiği ile gösterilmesi en uygun olan veridir?
A) En çok izlenen film türleri
B) Bir haftalık sıcaklık değişimi
C) Sınıftaki göz rengi dağılımı
D) En sevilen dersler


8. 0, 2, 4, 6, 8 veri grubunun aritmetik ortalaması kaçtır?
A) 3
B) 4
C) 5
D) 6


9. Bir öğrencinin deneme sınavı puanları: 80, 85, 90, 85, 70. Bu puanların tepe değeri nedir?
A) 80
B) 85
C) 90
D) 70


10. Bir sınıfta öğrencilerin en sevdiği meyvelerle ilgili yapılan araştırma sonucunda “elma: 10, muz: 15, portakal: 5” verileri elde edilmiştir. Bu veriler hangi grafikle en iyi gösterilir?
A) Çizgi grafiği
B) Nokta grafiği
C) Sütun grafiği
D) Çember grafiği


CEVAP ANAHTARI

  1. C

  2. C

  3. B

  4. B

  5. B

  6. A

  7. B

  8. B

  9. B

  10. C

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir