9. Sınıf Biyoloji Sınıflandırma ve Biyoçeşitlilik Testi

Canlı çeşitliliği, biyolojinin en temel konularından biridir. 9. sınıf biyoloji dersinin “Sınıflandırma ve Biyoçeşitlilik” bölümü, canlıları ortak özelliklerine göre sınıflandırmayı ve canlılar arasındaki evrimsel akrabalığı anlamayı hedefler.

Bu test, öğrencilerin modern sınıflandırma, üç üst âlem (domain) sistemi ve biyoçeşitlilik kavramı hakkındaki bilgisini ölçmek için hazırlanmıştır. Her soru, MEB 2024–2025 müfredatına tam uyumlu olup, sınavlarda karşılaşılabilecek tarzda kavramsal düşünme becerilerini geliştirir.

📘 Testte Yer Alan Alt Konular:

  • Sınıflandırmada Temel Yaklaşımlar

  • Modern (Filogenetik) Sınıflandırma

  • Üç Üst Âlem (Domain) Sistemi

  • Bakteriler, Arkeler ve Ökaryotlar

  • Biyoçeşitlilik

Toplam 10 sorudan oluşan PDF test, hem bireysel çalışma hem de okul içi değerlendirme için uygundur.

Aşağıda 9. Sınıf Biyoloji – 1.2. Sınıflandırma ve Biyoçeşitlilik konusuna özel, MEB 2024–2025 müfredatına tam uyumlu 10 soruluk orta seviye test bulacaksın.
Sorular “canlıların sınıflandırılması, üç domain sistemi ve biyoçeşitlilik” kazanımlarını ölçer.


9. Sınıf Biyoloji – Sınıflandırma ve Biyoçeşitlilik (10 Soruluk Test)

1. Canlıların sınıflandırılmasının temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Canlıların sadece büyüklüklerine göre ayrılması
B) Canlı çeşitliliğini düzenli ve anlaşılır şekilde gruplandırmak
C) Canlıların yaşam sürelerini belirlemek
D) Canlıların enerji üretim yollarını bulmak


2. Klasik sınıflandırma hangi kriterlere göre yapılır?

A) Genetik benzerlik
B) Morfolojik (şekilsel) özellikler
C) Protein sentezi farkları
D) Nükleik asit benzerliği


3. Modern (filogenetik) sınıflandırmada aşağıdakilerden hangisi esas alınır?

A) Canlıların yaşadığı ortam
B) Evrimsel akrabalık ve genetik benzerlik
C) Hücre büyüklüğü
D) Beslenme şekli


4. “Bakteriler, Arkeler ve Ökaryotlar” şeklindeki sınıflandırma sistemi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Beş Âlem Sistemi
B) Üç Üst Âlem (Domain) Sistemi
C) İki Âlem Sistemi
D) On Âlem Sistemi


5. Aşağıdakilerden hangisi Bakteriler için doğrudur?

A) Zarlı organellere sahiptirler.
B) DNA’ları çekirdek zarının içindedir.
C) Tek hücrelidirler.
D) Fotosentez yapamazlar.


6. Aşağıdakilerden hangisi Arkelerin bir özelliğidir?

A) Aşırı sıcak, tuzlu veya asidik ortamlarda yaşayabilirler.
B) Sadece çok hücrelidirler.
C) Fotosentez yapamazlar.
D) Zarlı çekirdek taşırlar.


7. Ökaryot hücreli canlılarla prokaryot hücreli canlılar arasındaki fark aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ökaryotlarda çekirdek zarı bulunur, prokaryotlarda bulunmaz.
B) Prokaryotlar çok hücrelidir.
C) Ökaryotlar enerji üretmez.
D) Prokaryotlarda DNA yoktur.


8. Biyoçeşitlilik kavramı aşağıdakilerden hangisini ifade eder?

A) Yalnızca bitki türlerinin çeşitliliği
B) Bir bölgedeki canlı türlerinin ve genetik çeşitliliğin toplamı
C) Ekosistemdeki cansız varlıkların sayısı
D) Sadece mikroorganizmaların farklılığı


9. Aşağıdakilerden hangisi biyoçeşitliliği azaltan bir faktör değildir?

A) Orman tahribatı
B) Su kirliliği
C) Türlerin korunması
D) İklim değişikliği


10. Biyoçeşitliliğin korunması için aşağıdakilerden hangisi uygun bir davranıştır?

A) Orman alanlarının yerleşim için açılması
B) Nesli tükenmekte olan türlerin korunması
C) Tarımda bilinçsiz ilaç kullanımı
D) Doğal yaşam alanlarının yok edilmesi


🧾 Cevap Anahtarı:

1-B 2-B 3-B 4-B 5-C 6-A 7-A 8-B 9-C 10-B

Yorum yapın